رشته های سرباز ماهر
نوشته شده توسط : nezamevazifee

رشته های سرباز ماهر در سال 98

«حضور سرباز را در پادگان ها هدفمند کنید، یعنی صرفا این نباشد که تیراندازی و نگهبانی یاد بگیرند، واقعا بتوانند کار یاد بگیرند، اگر این بتواند انجام بگیرد کار خیلی بزرگی است.»

به همین جهت رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در خرداد ماه ۹۶ دستور ایجاد قرارگاه «مهارت‌آموزی کارکنان و سربازان وظیفه» با مسئولیت سردار فرحی را صادر کردند. هر چند مسئولیت این طرح بر عهده ستاد کل نیروهای مسلح است اما گستردگی دوره مهارت آموزی به گونه‌ای است که علاوه بر نیروهای مسلح، باید تمام دستگاه‌های اجرایی در مهارت آموزی به سربازان شرکت کنند.سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن ابلاغیه طرح مهارت آموزی سربازان، یک نکته محوری طرح مذکور را چنین بازگو کرد: برای ارتقا فرماندهان چند پارامتر مورد ارزشیابی قرار می‌‌گیرد که از این به بعد یکی از این پارامترها احترام به سرباز و توسعه مهارت‌آموزی سربازان خواهد بود.در این مقاله میخواهیم در خصوص 

طرح سرباز ماهر

شرایط ثبت نام طرح سرباز ماهر

رایگان بودن طرح سرباز ماهر برای تمامی سربازان

ایجاد شغل با مهارت آموزی سربازان

 

 

برای شما مشمولان عزیز مطالبی گردآوری نماییم و امیدواریم شما دوستان با خواندن این مقاله به پاسخ تمامی سوالات خود دست پیدا کنید در صورت داشتن سوالات بیشتر میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید.

 

 

     ,,,,,,,,,        

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه"

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس با مشاورین ما کافیست  از تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611 

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل 

,,,,,,,,

 

 

 

طرح سرباز ماهر

با توجه به طرح «سرباز ماهر» و با راه اندازی سامانه سرباز ماهر، تمام کسانی که در دوره قبل از سربازی هستند و مهارتی ندارند در این سامانه ثبت نام می نمایند تا قبل از دوره سربازی به صورت رایگان برای کسب تخصص و مهارت، آموزش های لازم را ببینند. علاوه بر این افرادی هم که دارای تخصص هستند در صورت ثبت نام و معرفی، بکارگیری می شوند. افراد می توانند علاوه بر پیگیری خبری، دریافت راهنمایی و کسب آگاهی در مورد طرح مهارت آموزی سربازان، برای دسترسی راحت تر به سامانه سرباز ماهر نیز به پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر، مراجعه نمایند.

 

 

شرایط ثبت نام طرح سرباز ماهر

  •     کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند.
  •     در ثبت نام طرح مهارت آموزی سربازان درخواست تمامی متقاضیانی که کارت ملی دارند، بررسی می شود.

 

 

 

رایگان بودن طرح سرباز ماهر برای تمامی سربازان

در سال ۹۶ به صورت آزمایشی ۱۰۰ هزار سرباز دوره‌های مهارت‌افزایی را طی کردند که این ظرفیت هر ساله افزایش پیدا می‌کند به طوری که در سال ۱۳۹۷ دوره های مهارت افزایی با هدف آموزش حدود ۲۰۰ هزار نفر استمرار خواهد یافت. پیش بینی شده بعد از اتمام دوره های مهارت آموزی این تعداد نفر، حداقل ۳۰ هزار شغل پس پایان خدمت سربازی برای افراد شرکت کننده در دوره، ایجاد شود.

 

 

ایجاد شغل با مهارت آموزی سربازان


اولین آزمون مهارت آموزی سربازان وظیفه در تاریخ ۲۲ دی ماه ۹۶ با شرکت حدود ۹۰ هزار نفر انجام شد که این روند ادامه داشته به طوری که هر دو ماه یک آزمون برگزار شده است. چهارمین آزمون نیز در تاریخ ۲۷ مرداد ۹۷ در ۱۲۰ رشته با تأکید بر تخصص های بومی هر استان و با شرکت ۷۰ هزار نفر برگزار گردید. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در قرارگاه مرکزی این طرح، تعداد آزمون ها کاهش و بر کیفیت و تعداد آموزش های مهارتی در داخل پادگان ها افزوده خواهد شد. تا کنون بالغ بر ۵۰ درصد پادگان ها تجهیز شده و امکانات آموزشی در آن ها مستقر شده است.






ویژگی های اصلی طرح سرباز ماهر


۱- افراد در زمان پایان دوره سربازی، علاوه بر اخذ کارت پایان خدمت، کارت سابقه کار و گذراندن دوره های تخصصی مهارت آموزی را نیز دریافت می کنند.

۲- همچنین تسهیلاتی برای سربازان در بعد از دوران سربازی در این طرح در نظر گرفته شده و آن‌ها به مراکز صنعتی وتولیدی برای انجام کار معرفی می‌شوند.

۳- در کنار اشتغال زایی و مهارت منجر به کارآفرینی به عنوان رکن اصلی این طرح، ایجاد جذابیت و نشاط در بین سربازان برای پیشبرد اهداف مهارت افزایی از اهمیت خاصی برخوردار است.

۴- بیش از ۸۰ درصد سربازانی که وارد جامعه می‌شوند، شغل مشخصی ندارند و به خیل نیرو‌های بیکار ملحق می‌شوند.

۵- بیش از ۴۰ درصد از سربازان دارای مدارک تحصیلی دانشگاهی هستند و بسیاری نیز از دانش و مهارت خاصی بهره مند نیستند که به این منظور دوره های مهارت آموزی سطح بندی شده است.

۶- نیروهای نظامی و غیرنظامی از صاحبان مهارت و تخصص در حین سربازی و بعد از سربازی استفاده می کنند و امکان جذب و استخدام آنان نیز وجود دارد.

۷- سه سرفصل عمومی، تخصصی و اجتماعی در طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه دیده شده است.

۸- در طرح سرباز ماهر با انعقاد توافق‌نامه همکاری با دانشگاه‌های جامع علمی کاربردیو فنی و حرفه ای و همچنین سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، دوره‌های مهارت‌افزایی برای تمام سربازها برگزار خواهد شد تا پس از خروج از دوره سربازی و اخذ مدرک معتبر تخصصی – مهارتی امکان افزایش شانس اشتغال و توانایی کارآفرینی برای آنان فراهم شود.

۹- گذراندن دوره سربازی در سازمان ها و مراکزی که قرارگاه مهارت آموزی با آنان تفاهم نامه امضا کرده به منظور کسب تجربه، تخصص و یادگیری از نزدیک جهت بهره مندی سربازان.





فعالیت پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر

در این میان، پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر نیز به عنوان یکی از بازوان پیش برنده طرح کلان مهارت آموزی سربازان، با شعار «هر سرباز یک کارآفرین – هر سرباز یک ثروت ملی» فعالیت خود را در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال آغاز کرده است.

اهداف اصلی ترسیمی پایگاه اطلاع رسانی سرباز ماهر عبارتند از:

معرفی فرصت های شغلی پایدار و آگاهی بخشی در جهت خلاقیت و کارآفرینی

اطلاع رسانی در مورد مشوق های در نظر گرفته شده به سربازان (تسهیلاتی، معرفی به کار و…)

کمک به تحقق جذابیت، نشاط، مهارت آموزی و کسب تجربه سربازان

انعکاس ظرفیت های اقتصادی بخش های نظامی و غیر نظامی کشور به سربازان

اطلاع رسانی در مورد بومی گرایی سربازان با توجه به مهارت سرباز و نیاز منطقه

ارائه مشاوره به سربازان در حوزه های مختلف





ثبت نام سرباز ماهر

برای ثبت نام سرباز ماهر پس از ورود به سامانه سرباز ماهر و طی کردن ۴ مرحله ای که در ادامه به صورت کامل توضیح داده خواهد شد، ثبت نام انجام پذیرفته است.

   

مرحله اول: ثبت نام اولیه

جهت استفاده از خدمات سامانه می بایست با وارد نمودن شماره تلفن همراه به عنوان نام کاربری و انتخاب رمز ورود در سامانه طرح مهارت آموزی سربازان ثبت نام نمایید. کلیک بر روی دکمه ثبت نام ورود شماره تلفن همراه (تحت عنوان نام کاربری) و رمز عبور ورود کد امنیتی قرائت شده برای متقاضی و کلیک بر روی دکمه ورود به سامانه

 

مرحله دوم: تکمیل ثبت نام 

با استفاده از فرم مربوط به این بخش، کاربر می تواند اطلاعات فردی خود را که شامل فیلد های کد ملی، تاریخ تولد، نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، محل صدور، محل تولد، نام پدر، زبان مادری، وضعیت تاهل، قد، وزن، گروه خونی، رنگ چشم، رنگ مو، دین، مذهب، تلفن همراه، سابقه عضویت بسیج، و تصویر پرسنلی می باشد را ثبت/ویرایش کند.همچنین با پر کردن اطلاعات: استان، شهرستان، بخش، شهر/روستا، کد پستی، نشانی محل سکونت و انتخاب محل جغرافیائی بر روی نقشه، می توان نشانی جدیدی در سامانه ثبت نماید.


و امکان ثبت و مشاهده سوابق تحصیلی متقاضی وجود دارد. برای ثبت سوابق تحصیلی، متقاضی باید مدرک تحصیلی، محل اخذ مدرک (داخل کشور یا خارج کشور)، نوع دانشگاه، دانشگاه اخذ مدرک، از تاریخ، تا تاریخ، توضیحات و تصویر مدرک خود را وارد نماید. در صورتی که محل اخذ مدرک، خارج کشور انتخاب شود، باید کشور، شهر و نام دانشگاه، از تاریخ، تا تاریخ، توضیحات و تصویر مدرک وارد شود. در این فرم، امکان ثبت و مشاهده سوابق کاری متقاضی وجود دارد. برای ثبت سوابق کاری، متقاضی باید عنوان شغلی، نام محل کار، محل کار (داخل کشور یا خارج کشور)، کد کارگاه، کد بیمه، تلفن، نشانی، از تاریخ، تا تاریخ و توضیحات را وارد نماید.
در این فرم، امکان ثبت و مشاهده تصاویر مدارک متقاضی وجود دارد. برای ثبت مدارک هویتی، متقاضی باید نام مدرک مربوطه را وارد و تصویر آن را آپلود نماید.

مرحله سوم: مهارت های فراگرفته شده

در این فرم، امکان ثبت و مشاهده تصاویر مدارک متقاضی وجود دارد. برای ثبت مدارک هویتی، متقاضی باید نام مدرک مربوطه را وارد و تصویر آن را آپلود نماید.

مرحله چهارم: دوره های گذرانده شده

با استفاده از دکمه “دوره های گذرانده شده” در گرید مهارت های فراگرفته شده، امکان ثبت دوره های گذرانده شده مرتبط با هرمهارت وجود دارد.

 


منبع:رشته های سرباز ماهر در سال 98

 

 

کد سخا - استخدام وزارت دفاع -اعزام به خدمت -سهمیه ایثارگران در کنکور 98 -پیام آوران بهداشت -استخدامی نیروی انتظامی 98 -قیمت خرید خدمت سربازی-معافیت پزشکی چشم -استعلام آنلاین کارت پایان خدمت -حقوق سربازان در سال 98 -حقوق ایثارگران چقدر است -نتایج میانجیگری -ثبت نام سرباز معلم 98 -حقوق سربازان -مدت خدمت سربازی در سال 98 -سایت ثبت نام سرباز معلم -کد رهگیری کارت ایثار ارتش -مزایای کارت ایثارگری -بخشنامه سرباز معلم 98-زمان ثبت نام ازمون استخدامی اموزش و پرورش -کد سخا -استخدام آموزش و پرورش 98  -  امریه سربازی - خرید خدمت سربازی -  زمان برگزاری کنکور ارشد 98 -  دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 -  استخدام نیروی انتظامی -  ثبت نام نیروی انتظامی 98  -  مدت زمان انتظار برای دریافت وام ازدواج - امریه وزارت نیرو - آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98  - سرباز معلم استخدامی آموزش و پرورش -امریه - حقوق ایثارگران -زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 98 - 99 - پیگیری کارت پایاین خدمت -  ثبت نام استخدام آموزش و پرورش 98 - اعزام نیروی کار به کرواسی - خرید سربازی 98 - مدت خدمت سربازی - کنکور 99ایثارگران ارتش شرایط خرید خدمت سربازی - آزمون مشاوران حقوقی 98 - بخشنامه سرباز معلم - کدام بانک زودتر وام ازدواج میدهد پیگیری کارت ایثارگریسامانه سخا نظام وظیفه - لیست پادگان های نیروی زمینی ارتش - خرید خدمت  - خرید سربازی - استخدام نیروی انتظامی با  مدرک لیسانس - کد سخا چیست -دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی -ثبت نام سرباز معلم - کنکور 99 نظام قدیم - استعلام غیبت سربازی -  زمان ثبت نام سرباز معلم 98 - 99 -استعلام محل خدمت سربازی - استعلام کارت پایان خدمت - دریافت کد سخا-قیمت خرید سربازی - انواع معافیت فیت پزشکی چشم-شهریه پرستاری دانشگاه آزاد -پادگان لویزان-دفترچه تکمیل ظرفیت سراسری 97-دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش 97-کد سوابق تحصیلی-خرید خدمت سربازی -کد سخا-امریه سربازی-مدت خدمت سربازی -کارت پایان خدمت-پیگری کارت ایثارگری-شرایط خرید سربازی -امریه-انواع معافیت سربازی- معافیت تحصیلی-حقوق سربازی -دانشگاه افسری بانوان-مهلت خرید خدمت سربازی -خرید بیمه سربازی -استعلام غیبت سربازی-کنکور 99 نظام قدیم _تاریخ اعزام به خدمت لیسانس ها_معاف از رزم گروه ب-خرید خدمت سربازی





:: برچسب‌ها: رشته های سرباز ماهر ,
:: بازدید از این مطلب : 1446
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 خرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: